Národní testování 3.,5.,7. ročník
Národní testování 2021/2022 – 3., 5., 7. ročník
V květnu školního roku 2021/2022 se naši žáci ze třetího, pátého a sedmého ročníku zúčastnili Národního testování, které připravila firma SCIO. Celorepublikové srovnávací testování těchto tříd bylo z předmětů:
3. ročník – ČJ, M, AJ, AJ (poslech), Člověk a jeho svět, Klíčové kompetence,
5. ročník – ČJ, M, AJ, AJ (poslech), Obecné studijní předpoklady OSP,
7. ročník – ČJ, M, AJ, AJ (poslech), Obecné studijní předpoklady OSP.
Testování probíhalo on-line v aplikaci ScioDat.
Národní testování jsme zařadili proto, abychom si ověřili, zda se nám daří naplňovat naše výchovně vzdělávací cíle. Měli jsme tak možnost, zjistit úroveň znalostí a dovedností našich žáků a porovnat je s výsledky ostatních škol.
Pro každého žáka připravuje společnost SCIO individuální zprávu. V dokumentu jsou rozpracovány jeho výsledky v jednotlivých testech. Je poukázáno na silné stránky, ale zároveň jsou označeny oblasti, kterým je třeba věnovat pozornost. Výsledky každého žáka jsou porovnány s výsledky všech ostatních účastníků testování. Žáci mají dále možnost porovnat svůj individuální výkon s vlastními studijními předpoklady a tím zjistit, zda pracují na hranici svého maxima, anebo svůj potenciál nevyužívají zcela dostatečně a je potřeba se v něčem ještě zlepšit.
Výsledky SCIO testů nám potvrdily schopnosti jednotlivých žáků, které odpovídají i školnímu hodnocení. Velikou radost nám udělali žáci z třetího a pátého ročníku v předmětech matematika a český jazyk, kde v obou ročnících dosáhli výborných výsledků. Žáci ze sedmého ročníku dosáhli výborných výsledků v předmětu matematika.
Marie Kruntová
ředitelka školy
Hodnocení školy
ZŠ a MŠ Čistá: 3. ročník – 16 žáků
Celková účast škol v ČR: 167 škol - 3500 žáků
Český jazyk
Výsledky našich žáků jsou lepší než u 60 % zúčastněných škol.
Matematika
Výsledky našich žáků jsou lepší než u 60 % zúčastněných škol.
Anglický jazyk
Polovina zúčastněných škola měla v anglickém jazyce lepší výsledky než naši žáci.
Anglický jazyk – poslech
60 % zúčastněných škola měla v anglickém jazyce poslechu lepší výsledky než naše škola.
Klíčové kompetence
Výsledky našich žáků v klíčových kompetencích jsou lepší než u 60 % zúčastněných škol.
Člověk a jeho svět
Výsledky našich žáků v předmětu Člověk a jeho svět jsou lepší než u 70 % zúčastněných škol.
ZŠ a MŠ Čistá: 5. ročník – 5 žáků
Celková účast škol v ČR: 322 – 9600 žáků
Český jazyk
Výsledky našich žáků v českém jazyce jsou lepší než u 80 % zúčastněných škol.
Z hodnocení tematických částí testu vyplývá, že výsledky žáků jsou výborné v těchto oblastech:
- mluvnice
- sloh a komunikace
průměrné v této oblasti:
- literatura a čtenářská gramotnost
Z hodnocení dovednostních částí testu vyplývá, že výsledky žáků jsou výborné v částech:
- znalosti
- posouzení
- interpretace a získávání informací
Výsledky žáků jsou na vyšší úrovni, než jaká odpovídá úrovni jejich studijních předpokladů. Žáci pracují nad svoje možnosti.
Matematika
Výsledky našich žáků jsou lepší než u 80 % zúčastněných škol.
Z hodnocení tematických částí testu vyplývá, že výsledky žáků byly výborné v částech:
- čísla a početní operace
- geometrie v rovině a prostoru
průměrné v částech:
- závislosti, vztahy a práce s daty
- nestandardní aplikační úlohy a problémy
Z hodnocení dovednostních částí testu vyplývá, že výsledky žáků byly výborné v částech:
- porozumění
- znalosti
průměrné v částech:
- aplikace
Anglický jazyk
V anglickém jazyce se žáci hodnotili na základě dosažené úrovně podle kategorií Společenského evropského referenčního rámce pro jazyky (A0, A1, A2, B1, B2, C1).
Rozložení úrovní našich testovaných žáků:
A1 20 % žáků
A2 60 % žáků
B1 20 % žáků
ZŠ a MŠ Čistá: 7. ročník – 17 žáků
Celková účast škol v ČR: 131 – 4600 žáků
Český jazyk
Polovina zúčastněných škol měla v českém jazyce lepší výsledky než naši žáci.
Z hodnocení tematických částí testu vyplývá, že výsledky žáků jsou průměrné v těchto oblastech:
- mluvnice
- sloh a komunikace
- literatura a čtenářská gramotnost
Z hodnocení dovednostních částí testu vyplývá, že výsledky žáků jsou průměrné v částech:
- znalosti
- posouzení
- interpretace a získávání informací
Výsledky žáků jsou na vyšší úrovni, než jaká odpovídá úrovni jejich studijních předpokladů. Žáci pracují nad svoje možnosti.
Matematika
Výsledky našich žáků jsou lepší než u 80 % zúčastněných škol.
Z hodnocení tematických částí testu vyplývá, že výsledky žáků byly výborné v částech:
- čísla a početní operace
- geometrie v rovině a prostoru
průměrné v částech:
- závislosti, vztahy a práce s daty
- nestandardní aplikační úlohy a problémy
Z hodnocení dovednostních částí testu vyplývá, že výsledky žáků byly výborné v částech:
- porozumění
- znalosti
průměrné v částech:
- aplikace
Výsledky žáků jsou na vyšší úrovni, než jaká odpovídá úrovni jejich studijních předpokladů. Žáci pracují nad svoje možnosti.
Anglický jazyk
V anglickém jazyce se žáci hodnotili na základě dosažené úrovně podle kategorií Společenského evropského referenčního rámce pro jazyky (A0, A1, A2, B1, B2, C1).
Rozložení úrovní našich testovaných žáků:
A0 23 % žáků
A1 29 % žáků
A2 30 % žáků
B1 18 % žáků
Kompletní výsledky testování najdete zde: 3. ročník , 5.ročník , 7. ročník