Národní testování 6.,9. ročník
Národní testování 2021/2022 – 6., 9. ročník
Na podzim tohoto roku se naši žáci ze šestého a devátého ročníku zúčastnili Národního testování, které připravila firma SCIO. Celorepublikové srovnávací testování těchto tříd bylo z českého a anglického jazyka, matematiky a obecných studijních předpokladů (OSP). Díky testu OSP jsme měli možnost zjistit, jestli výsledky našich žáků odpovídají jejich studijnímu potenciálu. Testování probíhalo on-line v aplikaci ScioDat.
Národní testování jsme zařadili proto, abychom si ověřili, zda se nám daří naplňovat naše výchovně vzdělávací cíle. Měli jsme tak možnost, zjistit úroveň znalostí a dovedností našich žáků a porovnat je s výsledky ostatních škol.
Pro každého žáka připravuje společnost SCIO individuální zprávu. V dokumentu jsou rozpracovány jeho výsledky v jednotlivých testech. Je poukázáno na silné stránky, ale zároveň jsou označeny oblasti, kterým je třeba věnovat pozornost. Výsledky každého žáka jsou porovnány s výsledky všech ostatních účastníků testování. Žáci mají dále možnost porovnat svůj individuální výkon s vlastními studijními předpoklady a tím zjistit, zda pracují na hranici svého maxima, anebo svůj potenciál nevyužívají zcela dostatečně a je potřeba se v něčem ještě zlepšit.
Výsledky SCIO testů nám potvrdily schopnosti jednotlivých žáků, které odpovídají i školnímu hodnocení. Je nutné zdůraznit, že testy proběhly krátce po dlouhé distanční výuce. Velikou radost nám udělali žáci v předmětu matematika, kde v obou ročnících dosáhli výborných výsledků.
Hodnocení školy
ZŠ a MŠ Čistá: 6. ročník – 9 žáků
Celková účast škol: 142 ZŠ, 10 víceletá gymnázia – 5880 žáků
Český jazyk
Z hodnocení tematických částí testu vyplývá, že výsledky žáků jsou průměrné v částech:
- mluvnice
- literatura a čtenářská gramotnost
- sloh a komunikace
Z hodnocení dovednostních částí testu vyplývá, že výsledky žáků jsou průměrné v částech:
- znalosti
- posouzení
- interpretace a získávání informací
Potenciál je využíván optimálně a odpovídá studijním předpokladům.
Matematika
Výsledky žáků řadí naši školu mezi 10 % nejúspěšnějších škol v testování.
Z hodnocení tematických částí testu vyplývá, že výsledky žáků byly výborné v částech:
- čísla a početní operace
- geometrie v rovině a prostoru
- závislosti, vztahy a práce s daty
- nestandardní aplikační úlohy a problémy
Z hodnocení dovednostních částí testu vyplývá, že výsledky žáků byly výborné v částech:
- porozumění
- znalosti
- aplikace
Výsledky žáků jsou na vyšší úrovni, než jaká odpovídá úrovni jejich studijních předpokladů. Žáci pracují nad svoje možnosti.
Anglický jazyk
V anglickém jazyce se žáci hodnotili na základě dosažené úrovně podle kategorií Společenského evropského referenčního rámce pro jazyky (A0, A1, A2, B1, B2, C1).
Rozložení úrovní našich testovaných žáků:
A0 25 % žáků
A1 75 % žáků
Kompletní výsledky testování najdete zde.
ZŠ a MŠ Čistá: 9. ročník – 10 žáků
Celková účast škol: 444 ZŠ, 14 víceletá gymnázia – 16461 žáků
Český jazyk
Z hodnocení tematických částí testu vyplývá, že výsledky žáků jsou průměrné v částech:
- mluvnice
- literatura a čtenářská gramotnost
- sloh a komunikace
Z hodnocení dovednostních částí testu vyplývá, že výsledky žáků jsou průměrné v částech:
- znalosti
- posouzení
- interpretace a získávání informací
Výsledky žáků neodpovídají jejich schopnostem, potenciál není využíván optimálně. Žáci pracují pod své možnosti.
Matematika
Výsledky našich žáků jsou lepší než u 80 % zúčastněných škol.
Z hodnocení tematických částí testu vyplývá, že výsledky žáků byly výborné v částech:
- čísla a početní operace
- geometrie v rovině a prostoru
- závislosti, vztahy a práce s daty
- nestandardní aplikační úlohy a problémy
Z hodnocení dovednostních částí testu vyplývá, že výsledky žáků byly výborné v částech:
- aplikace
průměrné v částech:
- porozumění
- znalosti
Výsledky žáků jsou na vyšší úrovni, než jaká odpovídá úrovni jejich studijních předpokladů. Žáci pracují nad svoje možnosti.
Anglický jazyk
V anglickém jazyce se žáci hodnotili na základě dosažené úrovně podle kategorií Společenského evropského referenčního rámce pro jazyky (A0, A1, A2, B1, B2, C1).
Rozložení úrovní našich testovaných žáků:
A0 19 % žáků
A1 28 % žáků
A2 15 % žáků
B1 38 % žáků
Kompletní výsledky testování najdete zde.