ZŠ a MŠ Čistá
ZŠ a MŠ Čistá
Škola pro všechny

Autoevaluace

Dotazníkové šetření Škola a já

 

Základní škola a Mateřská škola Čistá realizovala na závěr školního roku 2020/2021 dotazníkového šetření s názvem „12 otázek ke koronavirové výuce – zhodnocení druhé vlny“. Dotazníkové šetření probíhalo elektronicky a zúčastnili se ho mladší žáci z prvního stupně (37 žáků z celkového počtu 54), starší žáci z druhého stupně (53 žáků z celkového počtu 54), dále pak 88 rodičů a 10 pedagogů. Všichni adresáti odpovídali na 12 otázek týkajících se distanční výuky. Níže uvádíme některé zjištěné výsledky.

Mladší žáci

Na otázku „Kolik dní v týdnu měli výuku“ odpovědělo 97 % žáků, že výuka probíhala pět dní v týdnu, což je v porovnání s ostatními žáky z celé ČR o 16 % více. Další otázka zkoumala, zda by žáci uvítali více či méně online výuky. Většina, tj. 51 % dětí z Čisté, byla spokojena s množstvím výuky, které měly. 19 % žáků uvedlo, že by chtěli určitě více výuky, a 11 % určitě méně výuky než teď. A co komplikovalo dětem výuku? Nejvyššímu podílu žáků, a to 44 %, komplikoval výuku fakt, že často něčemu nerozumí nebo je pro ně tempo výuky moc rychlé. Celkem 31 % žáků nemělo v domácím prostředí klidné místo pro učení. 70 % žáků školy se domnívalo, že rozuměli zadávaným úkolům, pouze 3 % odpověděla, že nerozuměli vůbec. V celé ČR byl u 33 % dětí zaznamenám pozitivní přístup k výuce, u nás to bylo 51 % žáků, kteří odpověděli, že je výuka na dálku bavila.

Starší žáci

Žáci z druhého stupně byli spokojeni se zpětnou vazbou od učitelů. Celkem 77 % uvedlo, že dostávali od učitelů srozumitelně vědět, co si myslí o jejich práci, což je o 10 % více než v rámci celé ČR. 53 % žáků školy vyjádřilo obavu z toho, zda se zvládnou doma vše naučit. A jaké překážky potkaly ve výuce žáky druhého stupně? 28 % dětí nemá klidné místo k učení, 19 % žáků nemělo dostatečné technické vybavení (vlastní počítač, web kameru, vlastní NT) a 30 % dětí vnímá, že se nesnaží jako ve škole. V porovnání s celou ČR je to o 23 % méně. A jak často byli žáci v kontaktu s učiteli i se svou třídou? 88 % z nich mělo denní kontakt se svými učiteli či spolužáky v rámci online výuky.

Rodiče

100 % dotazovaných rodičů uvedlo, že jejich děti měly výuku každý den (91 % rodičů v rámci ČR). 45 % rodičů trávilo denně hodinu až dvě spoluprací na výuce, 9 % více jak tři hodiny a 13 % nevěnovalo výuce žádný čas. Jedna z otázek zjišťovala, zda si rodiče přáli více či méně online výuky. Největší podíl rodičů, tj. 48 %, byl spokojen s množstvím online výuky, které děti měly. Méně výuky chtělo 8 % rodičů a naopak určitě více než teď 19 %. 44 % rodičů si myslí, že jejich dítě nemělo dostatečnou motivaci k učení a výuka ho nebavila. Naopak 97 % zákonných zástupců bylo spokojeno s dostatečnou spoluprací s učiteli. Naprostá většina rodičů školy (80 %) se domnívala, že dítě zvládalo plnit požadavky vyučujících. 69 % rodičů se obávalo, že žáci dostatečně nepochopí probranou látku.

Celé výsledky šetření a evaluační zprávu najdete ZDE .

Účast naší školy na dotazníkovém šetření jsme vnímali jako důležitou zpětnou vazbu pro zdravé fungování školy a její pozitivní rozvoj v souladu s očekáváními a přáními všech zúčastněných stran.

Zjištěné výsledky jsou zajímavé z různých hledisek a vedení školy s nimi bude i nadále pracovat.

 

                                                                                                          Ing. Marie Kruntová, MBA

                                                                                                                    ředitelka školy

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení:

Aktuální počasí

<<
>>
dnes, středa 27. 10. 2021
zataženo 14 °C 5 °C
zataženo, slabý jihozápadní vítr
vítrJZ, 4.49m/s
tlak1026hPa
vlhkost66%

Svátek

Svátek má Šarlota, Zoe

Sociální sítě