Školské poradenské pracoviště se nachází ve druhém patře školní budovy.
Mohu vám poradit
- s výukovými nebo výchovnými problémy
- s kontakty na odborná pracoviště (pedagogicko-psychologická poradna, speciální centra)
- s volbou povolání a s přijímacím řízením na střední školy
Náplň práce výchovného poradce
1. Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- ve spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky sleduje žáky s výukovými, výchovnými problémy
- poskytuje poradenskou činnost pro žáky v obtížných situacích
- zajišťuje případné vyšetření v PPP, SPC
- pomáhá učitelům zprostředkovat podklady pro psychologická a speciálně pedagogická vyšetření
- vede evidenci integrovaných žáků ve škole
- metodicky pomáhá učitelům
- poskytuje poradenskou činnost pro rodiče
2. Kariérové poradenství
- poskytuje poradenskou činnost v této oblasti pro žáky a rodiče
- informuje o studijních možnostech, pomáhá při vyplnění a včasném odeslání přihlášek ke studiu
- spolupracuje s třídními učiteli vycházejících tříd v dané problematice
- organizuje schůzky zástupců SŠ s vycházejícími žáky a jejich zákonnými zástupci, besedu s absolventy pro žáky 9. tříd
- zpracovává přehledy o přijetí žáků
3. Další metodická a informační činnost
- předává informace z oblasti výchovného poradenství dalším pedagogickým pracovníkům
- informuje žáky a jejich rodiče o činnosti pedagogicko-psychologické dalších poradenských službách v regionu (např. úřad práce, speciálně-pedagogická centra)
- poskytuje poradenskou činnost pro rodiče
- spolupracuje s metodikem prevence
4. Vedení dokumentace
- soustřeďuje odborné zprávy o žácích v poradenské péči
- vede databázi žáků s vývojovými poruchami učení, integrovaných žáků a pravidelně ji aktualizuje
- vede jejich evidenci individuálních vzdělávacích plánů a spolu s ostatními pedagogy a PPP provádí vyhodnocení jejich účinnosti
Při přemýšlení o dalším působení a volbě povolání Vám mohou pomoci následující informace
S čím se na mě můžete obrátit?
Máte-li podezření, že se u Vašeho dítěte vyskytly projevy některé z následujících forem rizikového chování, nebo je v tomto smyslu ve škole někým či něčím ohrožováno, neváhejte mě kontaktovat.
Problémy se mohou týkat
- nezdravých vztahů v kolektivu třídy a mezi žáky školy
- užívání či experimentů s alkoholem, kouřením a dalšími návykovými látkami
- látkových i nelátkových závislostí
- vandalismu, sprejerství, krádeží, ničení osobních věcí žáků ve škole
- fyzického a psychického ubližování a slovního napadání žáků ve škole, šikany
- záškoláctví
- patologického hráčství a návykové činnosti s tím spojené
- projevů rasové a menšinové intolerance
- domácího násilí a rizikového sexuálního chování
- sebepoškozování
- poruch příjmu potravy
- nových náboženských hnutí (sekt) a příslušnosti k subkulturám a dalších problémů ovlivňující vzdělávání a výchovu žáků
Cílem nás, pedagogů, je vytvořit pozitivní atmosféru a přispět ke zdravému vývoji Vašich dětí. Aby naše práce byla úspěšná, potřebujeme komunikovat a spolupracovat s vámi, rodiči, protože Vy znáte své děti a jejich potřeby nejlépe. Prosím, obracejte se na nás se záležitostmi, které vnímáte jako problematické, abychom mohli hned v zárodku zachytit jakékoliv nezdravé projevy v prostředí třídy či celé školy.
V závažnějších případech Vám poskytneme radu a kontakty na odborníky a specializovaná pracoviště.
Primární prevence na naší škole probíhá v souladu s metodickými dokumenty MŠMT, které naleznete na stránkách MŠMT.
Dne 8. března 2019 byla schválena Vládou ČR Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže na období 2019 – 2027a Akční plán realizace Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže na období 2019 – 2021 (USNESENÍ VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY ze dne 18. března 2019 č. 190) usneseni_vlady_c._190_ns.doc (169,00 KB).
Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže na období 2019 – 2027 narodni_strategie_primarni_prevence_2019_27.pdf (1,48 MB)
Akční plán realizace Národní strategie primární prevence rizikového chování dětí a mládeže na období 2019 – 2021 akcni_plan_primarni_prevence_2019_21.pdf (1,24 MB)