ZŠ a MŠ Čistá
ZŠ a MŠ Čistá
Škola pro všechny

2024/2025

Národní testování SCIO

Národní testování 9. tříd 2024/25


Naše škola se na podzim roku 2024 zapojila do Národního testování 9. tříd organizovaného společností Scio. Toto testování je prestižní příležitostí, jak získat objektivní přehled o úrovni vzdělání našich žáků a zároveň porovnat výsledky školy s ostatními zapojenými institucemi v celé České republice. Současně nám poskytuje klíčové informace, které slouží jako základ pro další rozvoj naší výuky.

Níže uvádíme podrobný přehled našich výsledků a plánů na zlepšení v jednotlivých oblastech. Kompletní analýzu můžete najít v přiložené zprávě.


Výsledky testování

Český jazyk

Výsledky žáků v českém jazyce ukázaly, že se nacházíme na úrovni celostátního průměru. Test se zaměřoval na tři hlavní oblasti:

  • Mluvnice
  • Sloh a komunikace
  • Literatura a čtenářská gramotnost

Ve všech těchto částech žáci dosáhli průměrných výsledků. Z analýzy však vyplývá, že potenciál našich žáků není v českém jazyce plně využit. Tento závěr vychází z porovnání výsledků českého jazyka a testu obecných studijních předpokladů (OSP), které ukázalo, že žáci by mohli dosáhnout lepších výsledků.

Plánované kroky:

  • Zavedení čtenářských dílen na podporu čtenářské gramotnosti a schopnosti kritického čtení.
  • Posílení výuky slohových dovedností prostřednictvím tvůrčích úkolů a pravidelných prezentací.
  • Důraz na analytické schopnosti při práci s textem.

Matematika

Výsledky našich žáků v matematice jsou velkým úspěchem. Naše škola se zařadila mezi 20 % nejlepších škol v republice. Test byl zaměřen na následující oblasti:

  • Závislosti, vztahy a práce s daty (nejvyšší dosažené výsledky)
  • Číslo a proměnná
  • Geometrie v rovině a prostoru
  • Nestandardní aplikační úlohy a problémy

Žáci vynikli zejména ve schopnosti analyzovat data a aplikovat matematické znalosti na praktické úkoly. Analýza také ukázala, že jejich studijní potenciál je velmi dobře využit, což svědčí o kvalitní práci pedagogů a efektivních výukových metodách.

Plánované kroky:

  • Pokračovat v podpoře matematických dovedností prostřednictvím projektové výuky a praktických úloh.
  • Rozšířit možnosti individuální podpory pro žáky s mimořádným zájmem o matematiku.

 


Obecné studijní předpoklady (OSP)

Výsledky testu OSP, který hodnotí analytické, kvantitativní a verbální schopnosti žáků, se pohybovaly na úrovni celostátního průměru. Tento test je zásadní, protože poskytuje vhled do univerzálních dovedností, které jsou klíčové pro další studium i osobní rozvoj.

Analýza ukázala, že největší prostor ke zlepšení spočívá v rozvoji logického myšlení, schopnosti porozumět složitým textům a efektivní analýzy informací.

Plánované kroky:

  • Zavedení logických her a úloh do výuky, které podporují schopnost řešit komplexní problémy.
  • Práce na rozvoji schopnosti číst s porozuměním a kriticky vyhodnocovat informace.

 


Relativní postavení školy

Výsledky testování ukázaly, že:

  • V matematice jsme se umístili mezi nejlepšími 20 % škol v republice.
  • V českém jazyce jsme dosáhli průměrných výsledků, což je pro nás motivací ke zlepšení.
  • V testu OSP jsme se zařadili na úroveň celostátního průměru.

Tento přehled ukazuje, že matematika je naší nejsilnější stránkou, zatímco v ostatních oblastech máme příležitost k růstu.


Plány na zlepšení

Na základě získaných výsledků jsme připravili plán, který pomůže dále rozvíjet vzdělávací úroveň našich žáků:

  1. Podpora čtenářské a analytické gramotnosti: Vytváření prostoru pro práci s textem a jeho interpretaci.
  2. Posílení matematiky: Další rozvoj aplikačních dovedností a logického uvažování prostřednictvím reálných situací.
  3. Rozvoj obecných dovedností: Zařazení her a úloh na podporu logiky, spolupráce a kritického myšlení.

Závěr
Výsledky jsou důkazem toho, že naše škola má silné základy a velký potenciál pro další rozvoj. Naším cílem je nadále podporovat naše žáky tak, aby dosahovali ještě lepších výsledků, a připravovat je na úspěšnou budoucnost.

Podrobnou analýzu najdete ZDE.

 

Národní testování 6. ročníku 2024/25

Úvod
Naše škola se v roce 2024/25 zapojila do Národního testování 6. tříd organizovaného společností Scio. Tento test je cenným zdrojem informací o výkonech našich žáků, porovnává jejich výsledky s ostatními školami a poskytuje nám podklady pro zlepšení výuky. Výsledky ukazují na silné i slabší stránky našich žáků a jejich potenciál.

Níže uvádíme hlavní zjištění z testování, přičemž podrobné výsledky jsou k dispozici v přiložené zprávě.


Výsledky testování

Český jazyk

Výsledky žáků v českém jazyce byly lepší než u poloviny zapojených škol, což nás řadí do středu mezi ostatními základními školami. Test pokrýval klíčové oblasti:

  • Mluvnice
  • Sloh a komunikace
  • Literatura a čtenářská gramotnost

Ve všech těchto částech žáci dosáhli průměrných výsledků. Z porovnání s obecným studijním potenciálem (OSP) vyplývá, že jejich potenciál je v této oblasti využíván dobře. Výsledky naznačují, že naši pedagogové efektivně podporují žáky, kteří pracují nad svoje možnosti.

Plánované kroky:

  • Posílení výuky čtenářské gramotnosti formou čtenářských dílen a diskusí nad texty.
  • Zlepšení slohových dovedností prostřednictvím tvůrčího psaní a analýzy textů.
  • Podpora individuálního přístupu u žáků, kteří potřebují více času na rozvoj jazykových dovedností.

Matematika

V matematice dosáhli naši žáci průměrných výsledků. Test se zaměřil na čtyři hlavní oblasti:

  • Čísla a početní operace
  • Geometrie v rovině a prostoru
  • Závislosti, vztahy a práce s daty
  • Nestandardní aplikační úlohy a problémy

Analýza ukázala, že výkony žáků odpovídají jejich studijnímu potenciálu. To naznačuje, že metodika výuky matematiky na naší škole je efektivní a podporuje žáky ve zvládání výzev odpovídajících jejich schopnostem.

Plánované kroky:

  • Zavedení více praktických úloh, které propojí matematiku s každodenním životem.
  • Rozvoj analytického a kritického myšlení prostřednictvím řešení složitějších aplikačních úloh.

Obecné studijní předpoklady (OSP)

Výsledky testu OSP byly průměrné, což nás opět řadí do středu mezi základními školami. Test hodnotil:

  • Verbální dovednosti
  • Analytické schopnosti
  • Kvantitativní myšlení

Z výsledků vyplývá, že naši žáci mají solidní základy v univerzálních dovednostech. Prostor pro zlepšení je v oblasti kvantitativního myšlení a analýzy informací.

Plánované kroky:

  • Posílení výuky zaměřené na řešení problémů a logické hry.
  • Zlepšení schopností analýzy a interpretace dat prostřednictvím práce s grafy a tabulkami.

Relativní postavení školy

  • Český jazyk: Naše škola se umístila nad polovinou zapojených škol.
  • Matematika: Naše výsledky odpovídají celostátnímu průměru.
  • OSP: Výkony žáků jsou srovnatelné s celorepublikovým průměrem.

Tento přehled ukazuje, že máme vyrovnané výsledky, přičemž klíčovou výzvou zůstává posilování matematických dovedností a kvantitativního myšlení.


Závěr

Testování nám poskytlo cenné podklady pro další rozvoj výuky a zlepšení vzdělávacího procesu.

Podrobnou zprávu najdete ZDE.

Fotogalerie

Náhodná fotogalerie

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení: