2024/2025
Národní testování 9. tříd 2024/25
Naše škola se na podzim roku 2024 zapojila do Národního testování 9. tříd organizovaného společností Scio. Toto testování je prestižní příležitostí, jak získat objektivní přehled o úrovni vzdělání našich žáků a zároveň porovnat výsledky školy s ostatními zapojenými institucemi v celé České republice. Současně nám poskytuje klíčové informace, které slouží jako základ pro další rozvoj naší výuky.
Níže uvádíme podrobný přehled našich výsledků a plánů na zlepšení v jednotlivých oblastech. Kompletní analýzu můžete najít v přiložené zprávě.
Výsledky testování
Český jazyk
Výsledky žáků v českém jazyce ukázaly, že se nacházíme na úrovni celostátního průměru. Test se zaměřoval na tři hlavní oblasti:
- Mluvnice
- Sloh a komunikace
- Literatura a čtenářská gramotnost
Ve všech těchto částech žáci dosáhli průměrných výsledků. Z analýzy však vyplývá, že potenciál našich žáků není v českém jazyce plně využit. Tento závěr vychází z porovnání výsledků českého jazyka a testu obecných studijních předpokladů (OSP), které ukázalo, že žáci by mohli dosáhnout lepších výsledků.
Plánované kroky:
- Zavedení čtenářských dílen na podporu čtenářské gramotnosti a schopnosti kritického čtení.
- Posílení výuky slohových dovedností prostřednictvím tvůrčích úkolů a pravidelných prezentací.
- Důraz na analytické schopnosti při práci s textem.
Matematika
Výsledky našich žáků v matematice jsou velkým úspěchem. Naše škola se zařadila mezi 20 % nejlepších škol v republice. Test byl zaměřen na následující oblasti:
- Závislosti, vztahy a práce s daty (nejvyšší dosažené výsledky)
- Číslo a proměnná
- Geometrie v rovině a prostoru
- Nestandardní aplikační úlohy a problémy
Žáci vynikli zejména ve schopnosti analyzovat data a aplikovat matematické znalosti na praktické úkoly. Analýza také ukázala, že jejich studijní potenciál je velmi dobře využit, což svědčí o kvalitní práci pedagogů a efektivních výukových metodách.
Plánované kroky:
- Pokračovat v podpoře matematických dovedností prostřednictvím projektové výuky a praktických úloh.
- Rozšířit možnosti individuální podpory pro žáky s mimořádným zájmem o matematiku.
Obecné studijní předpoklady (OSP)
Výsledky testu OSP, který hodnotí analytické, kvantitativní a verbální schopnosti žáků, se pohybovaly na úrovni celostátního průměru. Tento test je zásadní, protože poskytuje vhled do univerzálních dovedností, které jsou klíčové pro další studium i osobní rozvoj.
Analýza ukázala, že největší prostor ke zlepšení spočívá v rozvoji logického myšlení, schopnosti porozumět složitým textům a efektivní analýzy informací.
Plánované kroky:
- Zavedení logických her a úloh do výuky, které podporují schopnost řešit komplexní problémy.
- Práce na rozvoji schopnosti číst s porozuměním a kriticky vyhodnocovat informace.
Relativní postavení školy
Výsledky testování ukázaly, že:
- V matematice jsme se umístili mezi nejlepšími 20 % škol v republice.
- V českém jazyce jsme dosáhli průměrných výsledků, což je pro nás motivací ke zlepšení.
- V testu OSP jsme se zařadili na úroveň celostátního průměru.
Tento přehled ukazuje, že matematika je naší nejsilnější stránkou, zatímco v ostatních oblastech máme příležitost k růstu.
Plány na zlepšení
Na základě získaných výsledků jsme připravili plán, který pomůže dále rozvíjet vzdělávací úroveň našich žáků:
- Podpora čtenářské a analytické gramotnosti: Vytváření prostoru pro práci s textem a jeho interpretaci.
- Posílení matematiky: Další rozvoj aplikačních dovedností a logického uvažování prostřednictvím reálných situací.
- Rozvoj obecných dovedností: Zařazení her a úloh na podporu logiky, spolupráce a kritického myšlení.
Závěr
Výsledky jsou důkazem toho, že naše škola má silné základy a velký potenciál pro další rozvoj. Naším cílem je nadále podporovat naše žáky tak, aby dosahovali ještě lepších výsledků, a připravovat je na úspěšnou budoucnost.
Podrobnou analýzu najdete ZDE.
Národní testování 6. ročníku 2024/25
Úvod
Naše škola se v roce 2024/25 zapojila do Národního testování 6. tříd organizovaného společností Scio. Tento test je cenným zdrojem informací o výkonech našich žáků, porovnává jejich výsledky s ostatními školami a poskytuje nám podklady pro zlepšení výuky. Výsledky ukazují na silné i slabší stránky našich žáků a jejich potenciál.
Níže uvádíme hlavní zjištění z testování, přičemž podrobné výsledky jsou k dispozici v přiložené zprávě.
Výsledky testování
Český jazyk
Výsledky žáků v českém jazyce byly lepší než u poloviny zapojených škol, což nás řadí do středu mezi ostatními základními školami. Test pokrýval klíčové oblasti:
- Mluvnice
- Sloh a komunikace
- Literatura a čtenářská gramotnost
Ve všech těchto částech žáci dosáhli průměrných výsledků. Z porovnání s obecným studijním potenciálem (OSP) vyplývá, že jejich potenciál je v této oblasti využíván dobře. Výsledky naznačují, že naši pedagogové efektivně podporují žáky, kteří pracují nad svoje možnosti.
Plánované kroky:
- Posílení výuky čtenářské gramotnosti formou čtenářských dílen a diskusí nad texty.
- Zlepšení slohových dovedností prostřednictvím tvůrčího psaní a analýzy textů.
- Podpora individuálního přístupu u žáků, kteří potřebují více času na rozvoj jazykových dovedností.
Matematika
V matematice dosáhli naši žáci průměrných výsledků. Test se zaměřil na čtyři hlavní oblasti:
- Čísla a početní operace
- Geometrie v rovině a prostoru
- Závislosti, vztahy a práce s daty
- Nestandardní aplikační úlohy a problémy
Analýza ukázala, že výkony žáků odpovídají jejich studijnímu potenciálu. To naznačuje, že metodika výuky matematiky na naší škole je efektivní a podporuje žáky ve zvládání výzev odpovídajících jejich schopnostem.
Plánované kroky:
- Zavedení více praktických úloh, které propojí matematiku s každodenním životem.
- Rozvoj analytického a kritického myšlení prostřednictvím řešení složitějších aplikačních úloh.
Obecné studijní předpoklady (OSP)
Výsledky testu OSP byly průměrné, což nás opět řadí do středu mezi základními školami. Test hodnotil:
- Verbální dovednosti
- Analytické schopnosti
- Kvantitativní myšlení
Z výsledků vyplývá, že naši žáci mají solidní základy v univerzálních dovednostech. Prostor pro zlepšení je v oblasti kvantitativního myšlení a analýzy informací.
Plánované kroky:
- Posílení výuky zaměřené na řešení problémů a logické hry.
- Zlepšení schopností analýzy a interpretace dat prostřednictvím práce s grafy a tabulkami.
Relativní postavení školy
- Český jazyk: Naše škola se umístila nad polovinou zapojených škol.
- Matematika: Naše výsledky odpovídají celostátnímu průměru.
- OSP: Výkony žáků jsou srovnatelné s celorepublikovým průměrem.
Tento přehled ukazuje, že máme vyrovnané výsledky, přičemž klíčovou výzvou zůstává posilování matematických dovedností a kvantitativního myšlení.
Závěr
Testování nám poskytlo cenné podklady pro další rozvoj výuky a zlepšení vzdělávacího procesu.
Podrobnou zprávu najdete ZDE.