Národní testování 9.ročník
Národní testování 2022/2023 – 9. ročník
Na podzim tohoto roku se naši žáci z devátého ročníku zúčastnili Národního testování, které připravila firma SCIO. Celorepublikové srovnávací testování devátých tříd bylo z českého a anglického jazyka, matematiky a obecných studijních předpokladů (OSP). Díky testu OSP jsme měli možnost zjistit, jestli výsledky našich žáků odpovídají jejich studijnímu potenciálu. Testování probíhalo on-line v aplikaci ScioDat.
Národní testování jsme zařadili proto, abychom si ověřili, zda se nám daří naplňovat naše výchovně vzdělávací cíle. Měli jsme tak možnost, zjistit úroveň znalostí a dovedností našich žáků a porovnat je s výsledky ostatních škol.
Pro každého žáka připravuje společnost SCIO individuální zprávu. V dokumentu jsou rozpracovány jeho výsledky v jednotlivých testech. Je poukázáno na silné stránky, ale zároveň jsou označeny oblasti, kterým je třeba věnovat pozornost. Výsledky každého žáka jsou porovnány s výsledky všech ostatních účastníků testování. Žáci mají dále možnost porovnat svůj individuální výkon s vlastními studijními předpoklady a tím zjistit, zda pracují na hranici svého maxima, anebo svůj potenciál nevyužívají zcela dostatečně a je potřeba se v něčem ještě zlepšit.
Výsledky SCIO testů nám potvrdily schopnosti jednotlivých žáků, které odpovídají i školnímu hodnocení. Testy potvrdily, že naši žáci dostatečně nevyužívají svůj potenciál a že mají možnost své výsledky ještě vylepšovat.
Hodnocení školy
ZŠ a MŠ Čistá: 9. ročník – 10 žáků
Celková účast škol: 496 ZŠ, 15 víceletá gymnázia – 19570 žáků
Český jazyk
Z hodnocení tematických částí testu vyplývá, že výsledky žáků jsou průměrné v částech:
- mluvnice
slabé v částech:
- literatura a čtenářská gramotnost
- sloh a komunikace
Z hodnocení dovednostních částí testu vyplývá, že výsledky žáků jsou průměrné v částech:
- znalosti
- interpretace a získávání informací
slabé v částech:
- posouzení
Výsledky žáků neodpovídají jejich schopnostem, potenciál není využíván optimálně. Žáci pracují pod své možnosti.
Matematika
Z hodnocení tematických částí testu vyplývá, že výsledky žáků byly průměrné v částech:
- čísla a početní operace
- geometrie v rovině a prostoru
- závislosti, vztahy a práce s daty
- nestandardní aplikační úlohy a problémy
Z hodnocení dovednostních částí testu vyplývá, že výsledky žáků byly průměrné v částech:
- aplikace
- porozumění
- znalosti
Porovnáním výsledků testu z matematiky a OSP bylo zjištěno, že žáci v matematice využívají svůj potenciál optimálně a výsledky žáků v testech odpovídají úrovni jejich studijních předpokladů.
Anglický jazyk
V anglickém jazyce se žáci hodnotili na základě dosažené úrovně podle kategorií Společenského evropského referenčního rámce pro jazyky (A0, A1, A2, B1, B2, C1).
Rozložení úrovní našich testovaných žáků:
A0 22 % žáků
A1 36 % žáků
A2 28 % žáků
B1 14 % žáků
Kompletní výsledky testování najdete zde.
Ing. Marie Kruntová, MBA
ředitelka školy